Speerpunten

Dienstverlening

Dienstverlening

Omschrijving speerpunt

De gemeentelijke dienstverlening staat niet stil en wordt steeds digitaler. Het goed vastleggen, beschermen en gebruiken van informatie blijft daarbij essentieel. We willen die informatie nog meer voor de inwoners toegankelijk en beschikbaar hebben, zodat zij vanaf iedere willekeurige plek en op ieder willekeurig moment daarvan gebruik kunnen maken. Digitalisering van informatie en gegevens blijft in 2021 een cruciale voorwaarde van onze digitale dienstverlening. Dit vereist doorontwikkeling.

Wat willen we bereiken?

Inwoners/klanten meer gebruik laten maken van de digitale gemeentelijke producten en diensten.

Wat gaan we daar voor doen?

- Verbeteren digitale dienstverlening en informatievoorziening.

- Verdere uitrol zaak-en procesgericht werken.

- Inzet van gegevensmanagement.

- Verder aanbieden en stimuleren gebruik van e-formulieren en digitale producten en diensten via website en communicatiecampagnes.

- Werken aan een nieuw ingerichte gemeentelijke website om goed te kunnen blijven communiceren met de inwoners/klanten.

- Aanpassen van de openingstijden en werken op afspraak invoeren.

- Vervanging noodzakelijke ICT hardware om veiligheid en functionaliteit te borgen.

Deze pagina is gebouwd op 11/02/2021 11:03:58 met de export van 11/02/2021 10:50:24